top of page
  • יואלה בר טל

לבן, אפור או צבעוני? איך נבחר את פלטת הצבעים לבית שלנו?


תראי, היא אומרת לי, הזמנתי אותך לעצב לי את הבית, כי בעלי ואני לא מצליחים להגיע להסכמה בשום נושא... כבר 3 פעמים הלכנו לחנויות קרמיקה ולא בחרנו כלום. לא מסכימים על שום דבר... וכבר צריך להגיע להחלטות. אני רוצה כחול, הוא רוצה שחור, אני רוצה גוון מוקה הוא רוצה לבן... את יכולה לעזור לנו?

וואו, באמת לא פשוט. איך בוחרים ומתאימים צבעים לבית? איך מחליטים מה לקנות או מה לבחור? והכי חשוב, איך עושים זאת בזוג כשלכל אחד יש טעם וסגנון משלו? איך עושים את תהליך השיפוץ או עיצוב הבית בלי לריב ובלי להרוס את מערכת היחסים?

צבע הוא אלמנט ויזואלי חשוב ובעל השפעה גדולה מאוד בכל תחומי החיים. לכן כשרוצים לעצב את הבית, בחירת צבעים וגוונים היא משימה לא קלה. במיוחד עבור אנשים שלא בטוחים או אין להם מושג בעיצוב. רוב האנשים חוששים לבחור צבעים. מפחדים שהצבעים לא יתאימו., מפחדים שימאס אחרי זמן מה ולכן והולכים על הגוון הכי בטוח, לבן. בלבן אין טעויות הוא גוון מתאים ניטרלי שמתאים לכל דבר. היום גם האפור הוא טרנד ובדומה ללבן, הוא צבע ניטרלי ובטוח, אי אפשר לטעות איתו. כל הגוונים משתלבים איתו מצוין. אבל, האם זה מה שאתם רוצים? בית בגוון בטוח, בית ללא יחוד לא מעניין ולא מייצג את הטעם והסגנון שלכם?

או אולי אתם רוצים להוסיף קצת גוון וצבע אבל חוששים ולא בטוחים איך עושים את זה?

אז הנה כמה טיפים לבחירת צבעים לבית שלכם!!

לבחור סגנון

לפני שנבחר פלטת צבעים, צריך לבחור סגנון....יש הרבה סגנונות עיצוב כמו עיצוב מודרני, עיצוב בסגנון כפרי, עיצוב בסגנון פרובנס וכו'. הרבה פעמים פלטת הצבעים והגוונים נגזרת מסגנון העיצוב.

להתחשב בחלל

למידת החלל יש השפעה רבה על הגוונים שנבחר. צבעים כהים, מקטינים ומצמצמים את תחושת המרחב, ולכן לא נבחר בהם לחלל קטן וצפוף. לעומת זאת בחלל גדול, הם יצרו תחושה של קרבה ואינטמיות. צבעים בהירים לעומת זאת יתנו תחושה של מרחב לחלל קטן ויצרו לנו תחושה שהחלל גדול ורחב יותר.

איזו אווירה רוצים?

צבעים בגוונים פסטליים יוצרים אווירה של שלווה ורוגע ולכן כדאי לבחור בהם לחללים המיועדים לשינה. לעומת זאת אם ברצוננו ליצור "רעש" לעורר וליצור גירויים נבחר בצבעים חזקים.

מונכרומטי

עיצוב מונכרמטי הוא עיצוב שבו אנחנו בוחרים 2- 5 גוונים ששייכים לאותו צבע. למשל, 5 גווני כחול ותכלת או גווני חום ומוקה. מצד אחד בחירה של גוון מעניין ומצד שני הליכה על בטוח כי כל הגוונים משתלבים טוב.

שילובים

במידה ואתם קצת יותר נועזים, ורוצים לחיות בחלל עם ציבעוניות מעניינת צאו קצת מהמסגרת. בחרו בסקאלה בת 3 – 5 גוונים. בחרו גוונים שאתם אוהבים, ונראים לכם מתאימים. אפשר לבחור בצבעים מנוגדים, או צבעים משלימים. בוחרים צבע אחד שהוא צבע ראשי (בהיר יחסית) שיהווה רקע וימלא לפחות חצי מהחלל, צבע או גוון נוסף יהווה עוד רבע, גוון כהה יחסית שיתן עוד שמינית והשאר בגוון החזק ביותר שיתן פוקוס.

אז איך פתרנו את הדילמה של הלקוחה שלי? הכנתי כמה פלטות צבעים לפי הצבעים שבני הזוג (בנפרד ) אמרו לי שהם אוהבים. ביקשתי שכל אחד יבחר כמה פלטות צבעים. פלטת הצבעים ששניהם אהבו, הם פלטת הצבעים שנבחרה לבית שלהם..

בסוף התהליך, כל אחד מהם היה מאוד מרוצה הצבעוניות של הבית... כי כל אחד מהם מצא את הצבעים שהוא אוהב בעיצוב הבית.

ואם אתם מתלבטים, או לא יודעים איך לבחור צבעים, אני כאן לעזור לכם!!

שלכם יואלה בר-טל.

אתר: yoelabaratal.co.il

מייל: yoelabartal@bezeqint.net

יואלה בר-טל עיצוב פנים 052-2946635


107 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page