top of page
  • יואלה בר טל

איך להתאים את העיצוב והשיפוץ לתקציב שלכם?


"אנחנו מתכננים לעשות שיפוץ" אומר לי הגבר מעברו השני של הטלפון. "אנחנו רוצים לשבור את הקיר...להחליף מטבח...ואלי גם רצפות חדשות. כמה יעלה לי השיפוץ?" זו שאלה שאני נתקלת בה שוב ושוב. לקוחות, שרוצים לרענן ולחדש את הבית, לא תמיד יודעים מה העלויות של כל התהליך, ומהיכן להתחיל, לא תמיד מתכננים נכון את התקציב ונכנסים להוצאות גדולות מעבר לתכנון הראשוני. אז הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לתכנן, לעצב ולשפץ את הבית וגם לעמוד בתקציב שלכם.

תכנון

לפני הכל, בררו לעצמכם מה התקציב שעומד לרשותכם לפרוייקט שלכם, וקחו בחשבון שתוך כדי התהליך לרוב יש חריגות ממנו בין 20-30%.

לפני פגישה עם קבלנים, או כל בעל מקצוע אחר, צריך לדעת מה רוצים לבצע במהלך השיפוץ. לפעמים אתם יודעים כי משהו בבית לא עובד בשבילכם, אבל לא יודעים בדיוק מה? האם להחליף הכל? האם רק מטבח? זה השלב הכי נכון להתייעץ עם מעצבת פנים, שתעזור לכם לתכנן נכון את מהלך השיפוץ ולהתאימו לתקציב שלכם. אבל גם אם החלטתם לעשות הכל לבד... בדקו ובררו היטב עם עצמכם מה הצרכים שלכם ומה אתם רוצים לעשות . אם החלטתם לכלול בשיפוץ גם את הריהוט, אז תכננו בדיוק רב אלו רהיטים אתם צריכים, מה המידות שלהם, מה הסגנון וכו'.

הכנת תוכניות

אם אתם בעניין שבירת קירות, ובניית קירות, חשוב מאוד לבצע תוכנית מסודרת ומאורגנת של המהלכים. לבדוק מה מותר להוריד, מה לא. לבדוק היכן ימוקמו הרהיטים, איך יראה המטבח, ואלו נקודות תאורה חשמל ואינסטלציה צריך בהתאם למיקומי הרהיטים החדשים. חשוב לדעת במדוייק את כל הנתונים האלה, כי לפי זה מחשבים את עלות השיפוץ.

כתיבת מפרט השיפוץ

אז מי כמונו יודעים, כי מאוד קל ליפול בפח וכי יש קבלנים שלאחר תחילת העבודה באים בטענות: "אה...לא ידעתי שפה צריך להוריד קיר!!! זה יעלה עוד...." ואתם כבר בעצם שבויים שלו ולא יכולים לעשות דבר. אז עכשיו, לאחר שאתם יודעים בדיוק מה יכלול השיפוץ שלכם, כיתבו אותו באופן מפורט על דף. כיתבו כמה דלתות צריך להחליף, איזה קיר שוברים, כמה נקודות חשמל צריך לבצע, כמה נקודות אינסטלציה, כמה חדרי רחצה משפצים וכו'. המסמך הזה יאפשר לקבלן לתת לכם הצעת מחיר מדוייקת על העבודה שצריך לעשות בבית וימנע חיכוכים ו"אי הבנות".

מכרז קבלנים

הזמינו 3-4 קבלנים שקיבלתם עליהם חוות דעת טובות שיתנו לכם הצעת מחיר לפי המסמך שכתבתם. תנו לכל אחד מהם העתק ודרשו את הצעת המחיר המפורטת בכתב. חשוב שיכתבו על כל סעיף מה העלות שלו. כך תוכלו להשוות בין הצעות המחיר ולבחור את הקבלן המתאים לכם ביותר.

סקר שוק

עכשיו אתם יודעים איזה חלק מהקציב שלכם יופנה בעצם לעבודה, ואתם מבינים מה נשאר לרכישות. זה הזמן להסתובב בחנויות ולהבין כמה עולות דלתות, מה מחירי הריצוף, מה מחירי אסלות, ארונות מטבח וכו'. בררו גם מחירי רהיטים, שטיחים, וילונות, וכל מה שנכלל בעיצוב החדש של הבית שלכם. טווח המחירים יכול לנוע מהזול מאוד ועד היקר ביותר כעת כשיש לכם מסגרת תקציב ואתם יודעים מה העלויות, אתם מבינים יותר באיזו רמת מחירים אתם יכולים לעמוד.

מעקב על ההוצאות

לאחר שהתחיל השיפוץ, בדקו בכל שלב, מה הוצאתם, ומה נשאר מהתקציב. מעקב מדוייק אחר ההוצאות ימנע חריגות קשות ואי יכולת לעמוד תקציבית בשיפוץ.

ולסיכום: תכנון, תכנון, תכנון.. וגם בקרה קפדנית, הוא המפתח לעמידה בתקציב.

אבל, הכי נכון, לעשות את זה עם ליווי שלי כמעצבת פנים. אני אבדוק את התקציב שלכם, אכין את התוכניות על לשביעות רצונכם, אכין לקבלן את המפרט כדי לקבל את המחירים הטובים ביותר, אחסוך לכם התרוצציות בין החנויות ואקח אתכם ישר לחנויות המתאימות וכמובן אפקח על ההוצאות כדי שלא יהיו חריגות ותעמדו בתקציב.

אז למה אתם מחכים התקשרו אלי ונתחיל יחד את התהליך 052-2946635

שלכם יואלה בר-טל.


53 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page