top of page
  • יואלה בר טל

איך מעצבים קיר יחודי ומעניין בבית שלנו?


5 רעיונות קלים לשדרוג קירות בבית

כדי לרענן את עיצוב הבית, לא תמיד צריך לשבור קירות, או להרים ולהדביק מרצפות חדשות. לפעמים קצת צבע, קצת טקסטורה שונה, קצת חיפוי קיר אחר יעשה את כל העבודה. אבל איך עושים את זה נכון או איך בוחרים מה לעשות, או בכלל מה קיים ברחבי הרשת? הכתבה הזו תתן לכם כמה רעיונות וכמה טיפים.

כמה פעמים ישבתם בסלון, או בפינת האוכל, התבוננתם על הקירות המשעממים ואמרתם לעצמכם "אוף נמאס כבר מהקירות האלה, הגיע הזמן לשנות" או "הקיר הזה דורש עיצוב. הקיר הזה דורש משהוא אחר", הבטחתם לעצמכם, שבהזדמנות ראשונה תעשו איתו משהו שונה. אבל מה בדיוק? מה יהפוך את הקיר המשעמם הזה לקיר מעניין ומיוחד שימשוך את העין ויכניס אווירה מרעננת ושונה בעיצוב הבית?

במיוחד עבורכם אספתי כאן 5 אפשרויות מיוחדות, קלות לביצוע ובמחירים שפויים.

צבעים וטקסטורות מיוחדות

כיום לכל חברה המייצרת צבעים, יש חיפויי קיר בטקסטורות וצבעים מיוחדים היוצרים קירות מעוצבים בעלות נמוכה יחסית, ובאפשרות ליישום וצביעה עצמית. החל מצבע טיח, חיפויים הנותנים מראה קטיפה או בד ואפילו מראה של עור. חיפוי בטקסטורות אלו יכול להיות בגוון קרוב לגוון קירות הבית, או בגוון שונה לחלוטין.

עיצוב יואלה בר-טל טקסטורת יוטה על קיר פינת אוכל

טפטים

בגדול היום הטפטים חזרו לאופנה. טפטים הינם דרך קלה, חסכונית ופשוטה לשינוי מראה החלל. בוחרים טפט המתאים לחלל המעוצב (חדרי ילדים, סלון, חדר שינה הורים וכו') . בסלון רצוי לבחור בדוגמה שאינה רועשת מדי כדי שלא תמאס עליכם במהרה. בחדרי ילדים כדאי לבחור טפט שמוסיף צבעוניות לחדר. בחדר שינה בדרך מדביקים את הטפט על הקיר שמאחורי המיטה, בסלון הוא יכול להיות הקיר עליו מונחת הטלוויזיה. ההדבקה של הטפט יכולה להיעשות על ידי בעל מקצוע, אבל אם רוצים לחסוך מעט, מי שיש לו ידיים טובות יכול לעשות זאת לבד (חפשו הדרכות ביוטיוב).

טפט בקיר חדר שינה - מעצבת פנים יואלה בר-טל צילום: אורית אלפסי

בריקים

טרנד הבריקים כאן כבר זמן מה. בריקים הם למעשה פרוסות דקות של אבן החתוכות למלבנים במידות של 7X15 ס"מ בערך. את הבריקים מחפים על קיר אחד, בדרך כלל בסלון, או באזור פינת האוכל. יש מגוון של עיצובים ומחירים. החל מחומר שנקרא סיליקט הנותן מראה של קיר לבנים ישר ונקי, ועד בריקים מאבן טיבעית או פרוקים של לבנים המגיעים אלינו מחו"ל. ישום קיר בריקים הוא יחסית לא זול, אבל מאחר ולא מחפים את כל הבית, המחיר יוצא יחסית לא גבוה והיופי והאופי שהוא מוסיף לחלל הוא לאין ערוך שווה את ההשקעה.

בריקים בקיר סלון. מעצבת פנים יואלה בר-טל צילום: לירון כץ

עצים ממוחזרים

טרנד איכות הסביבה וחשיבות המיחזור הגיע גם לתחום עיצוב הבית. אפשר היום לחפות קיר עם לייסטים של עצים שהיו בשימוש, כמו עצים מפרוק סירות ישנות, או שאריות של עצים טיבעיים. חיפוי קיר כזה, נותן מראה פרוע קצת, אך גם מיוחד.

אריחי תלת מימד

כמה חברות מייצרות היום אריחי חיפוי תלת מימד עשויים מחומרים שונים, והכי חשוב ישנם כאלה שעשויים מחומרים ירוקים הידידותים לסביבה כמו שאריות של קנה סוכר. החומר ניתן למיחזור כקומפוסט דבר ההופך אותו למוצר ירוק.

את האריחים מדביקים על הקירות, והם ניתנים לצביעה בכל גוון . את האריחים ניתן להדביק לבד על הקירות והם משדרגים ומעצבים את החלל למראה מודרני ומיוחד.

אז אם אתם עדיין מתלבטים מה לעשות עם הקירות בבית, צרו איתי קשר ואסייע לכם להגיע לקירות מעוצבים ומיוחדים.

שלכם יואלה בר-טל.

אתר: yoelabaratal.co.il

מייל: yoelabartal@bezeqint.net

יואלה בר-טל עיצוב פנים

052-2946635


339 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page