top of page
  • יואלה בר טל

כשעיצוב ורגש נפגשים 2 - סיפור הפסנתר


הרבה פעמים לקוחות שאולים אותי "מה מיוחד בך? למה את?"

אז באמת מה מיוחד בי? למה דווקא אני?

כי כאשר אני פוגשת לקוחות שרוצים לעצב את ביתם, אני משקיעה זמן רב מאוד, בנסות ולהבין מה הצרכים שלהם,

אבל יותר מכך מה הוא הטעם העיצובי שלהם?

מה גורם להם להרגיש נוח?

מה גורם להם להרגיש שהבית שלהם הוא בית חם ומפנק?

מהם הטעם האומנותי שלהם?

איזה אוספים יש להם?

אלו פרטי זכרונות יש להם שירצו להציג?

איך נביא לידי ביטוי את הטעם האישי שלהם בעיצוב הבית?

חשוב לי מאוד לעזור להם לעצב בית שלא יהיה תלוי בטרנדים, שלא יהיה בית סתמי ולא אישי כמו עשרות בתים אחרים, .אלא, בית שהם תמיד ירגישו שזה המקלט שלהם, הפינה השלווה שלהם.

זהו סיפור שחוויתי באחד הפרוייקטים הראשונים שלי. הוזמנתי לפגישה יעוץ חד פעמית ללקוחה שנכנסה לבית חדש. היא נעזרה במעצבת, אך משהו לא התחבר לה בבית ורצתה

יעוץ נוסף, לגבי צביעת קירות והתאמות צבעים. תוך כדי סיור בבית ירדנו למרתף שהוא "האיזור של בעלה ששם הוא מחזיק את אוסף כלי הניגנה שלו. ראיתי שבמרתף הבית נמצא גם פסנתר. וכששאלתי אותה, למה הפסנתר במרתף? האם בעלה לא יכול לנגן עליו בסלון? היא סיפרה עם דמעות בעיניים שהפסנתר הוא בכלל שלה והוא מתנת ילדות מסבתא שלה. היא הסבירה לי שקשה לה מאוד עכשיו לנגן עליו, מאחר והוא נמצא במרתף והיא רוב הזמן עם הילדים נמצאת למעלה. כאשר שאלתי אז למה הוא במרתף? למה לא בחלל המגורים המרכזי בבית, ששם יש פינה המתאימה בדיוק למיקום פסנתר, וגם תהיה לה גישה חופשית לנגן מתי שתרצה? היא אמרה " המעצבת הקודמת אמרה לי שהוא "לא מתאים בצבעים לסלון ואני צריכה לצבוע אותו".

פסנתר - לצבוע? מה פתאום? מי אמר שהכול חייב להיות באותו הצבע? מתאים? משהו שאוהבים מאוד, משהו שיש לו קשר רגשי, מרחיקים רק בגלל שהתחלפה האופנה? כמובן, שיעצתי לה להעלות את הפסנתר לקומה הראשונה, בדיוק בפינה ליד המדרגות שעמדה ריקה.

הדמעות, השמחה והתודה שלה, הם הדבר שהכי משמח אותי בעבודתי וגורם לי להמשיך בדרך הזו של שילוב העיצוב עם רגש הלקוחות.

בית הוא מכלול הפריטים שגורמים לנו להרגיש טוב, לא תמיד זה טרנדי, לא תמיד זה מתאים מושלם, אבל אם זה מה שעוטף אותנו ומחבק אותנו, אם זה מה שגורם לנו להרגיש נעים, אז זה בהחלט מתאים לנו. אני עוסקת באומנות, ואצלי בבית כמעט כל פריטי הקישוט ואומנות הם מעשה ידי, פסלים, אגרטלים, קערות נוי תמונות ועוד. אני אוהבת, גאה ונהנית לראות את העבודות שלי פזורות בבית. אבל אני גם קונה פריטים מיוחדים. פריטים שאני יודעת שאני אהנה לראותם אותם בביתי, פריטים שאני מתחברת אליהם בגלל שהם "עושים לי את זה". למי שרוצה לעצב את ביתו מחדש, אבל רוצה גם שהבית יבטא את טעמו וסגנונו האישי, אני ממליצה לא לשכוח את הרגש ולא להחביא את הטעם האישי שלכם. ואם אתם מתקשים למצוא את הטעם האישי שלכם או לא יודעים איך להביא אותו לידי עיצוב אשמח אם ונעשה זאת יחד. נביא לידי ביטוי את הבחירות והטעם האישי שלכם כדי לעצב בית שהוא "שלכם".


25 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page